Na kole je dobře

6. dubna 2010 v 22:29 | ichos
Když jsem byla mladší, tak kolem těch patnácti let, tak jsem každý letní prázdniny trávila v podstatě na kole. Mé výchozí stanoviště byly jižní Čechy, kam jsem jezdila (a stále jezdím) s babičkou. Tady mám taky "uskladněné" kolo. Moje modré kolo značky Lincoln:) je zlatíčko, mám ho snad 15 let a zatím se skoro nikdy neporouchalo (klepu na dřevo). Dneska by asi spousta lidí řeklo, že není nic moc - přehazovačka zastaralá, lak odřený, brzdy všelijaké (ale hlavně že zatím brzdí:). Ale já ho mám moc ráda, jsem s ním zžitá a leckde se mnou bylo, což je taky důležitý.
Kolikrát jsem si už říkala, že bych si ho chtěla odvězt na zimu do města, ale pak jsem nakonec usoudila, že rovinaté jižní Čechy jsou stejně nejlepší (jezdím totiž do pánevních oblastí a ne kamsi na Šumavu, abyste rozuměli). Člověk se nestrhá, není unavený, užívá jízdy a provoz tu není příliš hustý.
Mám jeden zlozvyk, a totiž ráda při jízdě na kole poslouchám hudbu, což je nebezpečný. No v poslední době už to provozuji jen na lesních cestách a jinde si sluchátka vyndavám, protože se najednou víc bojím. Vážně bych nechtěla umřít na kole, protože je to jeden z mých nejmilejších dopravních prostředků a mám ho spojený skoro se samými hezkými zážitky (když o tom tak přemýšlím, nechtěla bych umřít ani v autě, i když to mám o poznání méně v oblibě. Zkrátka a dobře, život mě ještě neomrzel :-) Chtěla bych, aby ve městech bylo víc prostoru pro cyklisty, pak bych si sem to kolo odvezla. Jak to musí být skvělé třeba v Holandsku či Dánsku - mít své městské kolo, nechat ho před krámem s vědomím, že ho nikdo neukradne, paráda. Nebo třeba jezdit na kole v podpatcích do práce, nepraktické ale krásné a elegantní (viz moje dvě slečny na obrázku).
Víte co vám řeknu? Málokdy si připadám tak svobodná jako na kole. Vnímám krajinu, její vůni (což v případě jižních Čech není myšleno ironicky), čas běží pomaleji, vzduch mi čechrá vlasy. Rovinky, to je moje. Žádné velké kopce nahoru ani dolů. Nemám moc ráda výkyvy.

Tak dobrou noc a zítra už uvidím, jak jsou na tom cyklisti  v Itálii (i když oni mají radši motorky Vespa. Ty se mi taky hodně líbí. Ale kolo má tu výhodu, že na něj nepotřebuju řidičák:P)
Mějte se tu dobře, ichos

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 ♥bells♥- I LOWE you my dear AFF :) ♥♥ ♥bells♥- I LOWE you my dear AFF :) ♥♥ | Web | 6. dubna 2010 v 22:34 | Reagovat

wow!Píšeš skvěle!
kolo! :D

2 Bláznivá^^ Bláznivá^^ | E-mail | Web | 6. dubna 2010 v 22:35 | Reagovat

Kolo mám taky hrozně ráda, vždycky úžasně vypnu, leč bydlím v Beskydech, tady je to samej kopec, takže spíš funím, než abych stačila vnímat ještě nějakou krásnou krajinu :D.

3 shomien shomien | Web | 6. dubna 2010 v 22:54 | Reagovat

Já jsem odmítla jezdit na kole s helmou, proto se strašně moc těším, až mi bude 18 a budu moci vyrazit a pak z toho kola nesesednu...je to něco úžasného:)

4 J E A L O U S J E A L O U S | Web | 7. dubna 2010 v 6:50 | Reagovat

já s nevyžehlenýma vlasama..prostě to už je rutina :D

5 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 7. dubna 2010 v 11:20 | Reagovat

Jeti a kochati se.
Na vyžehlenosti vlasů nezáleží, je příjemné cítit ten vítr v nich.

6 W-M-W (walking-my-way) W-M-W (walking-my-way) | Web | 7. dubna 2010 v 15:44 | Reagovat

Kolo... Hmmm. Tak to já už raději vytáhnu koloběžku, protože to moje kolo vypadá hrozně. Tady se aspoň vidí, jak mamka nedokáže sladit barvy. Kolo je oranžovo-fialové a blatníky tmavě modré. Jsem na tom odmítla jezdit, protože tady ve městě, když tě někdo uvidí na tomhle kole, hned se směje.
Taky mám ráda, když je hezky, tak se třeba projedu na koloběžce nebo na kolečkových bruslích. Ale mnohem víc mám radši, když jdu třeba jenom na procházku lesem.
Poslouchat hudbu se u mě stalo už běžným. Dokonce i když jedu na snowboardu dolů, tak mám v uších sluchátka a poslouchám. :) Dalo by se to i nazvat drogou, poslouchat hudbu.
A když si vzpomenu, jak mě mamka vytáhla ještě se dvěma kámoškama na Javorník, tak na to kolo už asi nevylezu.. Ne, to bych mu neudělala. Jednou ho zase vytáhnu, když se třeba pojede stanovat s kámoškou :).

7 ichos ichos | Web | 13. dubna 2010 v 18:01 | Reagovat

[6]: myslim, ze to kolo musi vypadat originalne - jako pojizdna duha :o)

8 babi Maňasová babi Maňasová | Web | 13. dubna 2010 v 22:31 | Reagovat

Dneska už na kole nejezdím, ale v mládí jsem najela moc a moc kilometrů, měla jsem takové staré kolo, ale vůbec mi to nevadilo. Dokonce nemělo ani přehazovačku a protože jsem bydlela na Vysočině, dost jsem se do kopečků nadřela. Ale dodnes si vybavuju ten prima pocit, když jsem fičela po silnici a kochala se krajinou.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.