Zámek J.Hradec

7. září 2010 v 19:14
Zdravím všechny,
na začátek si chci zavzpomínat na svou dovolenou v Jindřichově Hradci. Jezdím tam od malička každé léto, a tak má to město pro mě velký význam i kouzlo. Dokonce si kupuju v Praze jogurty, co se v JH vyrábí :D Letos jsem tu stihla koupat se ve studené pískovně (v srpnu se dost ochladilo, zrada), houbařit s bratrem a divit se jeho "mobilní GPS", která nám kupovivu našla cestu a taky jezdit na milovaném kole, pít pivo v Hauzrově sanatoriu a běhat s kokrem po luzích a hájích České  Kanady (tak se říká oblasti mezi Hradcem a česko-rakouskými hranicemi, kde je mnoho rybníků, lesů a bludné balvany).
Dneska sem přidám několik fotek jindřichohradeckého zámku. Jsou zde tři prohlídkové trasy (na všech jsem byla asi tak sedmnáctkrát ;). Tady  máte zámek v celéj eho kráse s hladomornou, dále je tu černá kuchyně a prý se zde zjevovala Bílá paní Perchta z Rožmberka. Pokud měla červené rukavičky, značilo to požár. Uáááá.
Toto je městská brána, jmenuje se Nežárecká. Bohužel fotku trochu hyzdí to světlo.
Podhradí, můj milý a pes. V tom žlutém domečku byl ještě vloni sex shop, naštěstí ho zrušili. Nejsem žádná puritánka, ale tohle sem nepatří. (Pak jsem koukala, že zmíněný krám přestěhovali ke kostelu).:)
Zde je Hauzrovo pivní sanatorium, jde točí Bernard, Velvet, sedí se u řeky Nežárky, hotová romantika. Obsluhuje tu tlustý pan Hauzr, kolem jezdí lidi na loďkách, kočky sedí na stolcích a je to paráda, jen nesmí přijít povodeň.
Rondel je prý nejkrásnější barokní stavba na sever od Alp. Může být :-) Konají se tu svatby a vnitřek je bohatě zdobený, vše ve zlatě - až oči přechází. Nenechte si ujít, pokud do jižních Čech pojedete.
Tak pac a pusu!Hrady a zámky jsou někdy nudné a přiznám se, že já taky občas na prohlídkových trasách usínám. Nikoli však v Hradci (jak jste asi poznali, trochu zdejšímu zámku nadržuju;). Přijeďtě, dejte si točenou zmrzku, která je nejlepší na světě, pak oběd (nebo obráceně) a bude Vám prostě fajn :-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.