Duben 2011

jednoho jarního večera
nakreslili opici.

Opička modrá na betonu
no tak - nedivte se už tomu
Úvahou docházím k tomu
že betonová skruž rupla
když vzteklá ženská
co pouliční umění
neocení
vzteky dupla.

Nikdo už přesně neví
co básník tím chtěl říct
ale opice na nás hledí
na beton - co chtít víc.

Změna (je život)

27. dubna 2011 v 18:27 | ichos
Čauky!
(Nedávno jsem někde četla, že tenhle pozdrav plus další slova jako pivísko nebo mimísek zamořila naší zemi, tak si to dáme znovu a lépe).

Ahoj :) (Smajlíci taky zamořili celý svět, ale těch se nevzdám!)

K věci - uchvátilo mě, jak teď všude kvetou čínské třešně. Opakuje se to každý rok, ale já si toho letos nějak více všímám. Na zemi, na autech, na plotě, prostě všude pod stromy leží posyp růžových lístků a mně to připomíná svatbu :) Mě sice nic takového v dohledné době nečeká (uff), ale je fakt, že kamarádka se v září vdává a teď ke všemu princ William a den po něm "do toho praští" můj kamarád, takže kudy chodím, tudy mě nějaké ty svatby a čínské třešně pronásledují;)
Teď k titulku: Nedávno jsem sem dávala fotky zahrady s petrklíči (článek "Petr nám klíčí"). Dnes jsem ji vyfotila znova a světe (blogu) div se, zahrada se změnila :) Podívejte se sami - pomněnky, jeden tulipán už odkvétá a šeříky dráždí alergiky a já mám nejradši ty sytě fialové...

Jako malá jsem jich natrhala kvantum před domem a sousedka z vedlejšího vchodu vyslala svého syna, aby žaloval mé mamce. Akorát že když zazvonil na domovní zvonek, sluchátko jsem zvedla já (cha-chá) a vyslechla: "Naše máma řikala, že vaše holka škube květy." Položila jsem to a styděla se. Jakmile mě stud přešel (za 15 vteřin:), jala jsem se aranžovat šeříky do všech pokojů našeho bytu. A teď se tomu směju :)

Sama nemám moc ráda změny, ale občas je třeba nějaké to osvěžení - změnit cestu z práce, dát ráno tvarohový šáteček místo koblihy - však víte;) Ale na druhou stranu mám ráda to svoje bezpečí - svůj domov, kamarády. Ale dneska se přikláním ke změně a proto ta proměněná zahrádka.

Jarní lelky

22. dubna 2011 v 18:13 | ichos
Zdravím všechny a spolu s první fotkou ze Staroměstského náměstí přeju krásné Velikonoce a dobrou vajíčkovou pomazánku po nich;)
Zjistila jsem, že skoro všude ve světě mají na Velký pátek volno, ale jak prohlásila moje kamarádka ze Slovenska, my Češi si to za naši křesťanskou aktivitu zasloužíme a něco pravdy na tom bude.
Od doby svého blogování s sebou pořád nosím mobil, ale používám ho čím dál víc na focení toho, co mě zaujme než na vykecávání se:). Proto jsem musela "zvěčnit" tenhle krásný strom, na kterém je naroubovaná jeho růžová čast. Kdyby mi to maminka nevysvětlila, koukala bych na to jako puk snad doteď:).
O Velikonocích zůstávám v Praze, ale zas tak mě to nemrzí, zítra se chystám do divadla a v neděli do indické restaurace. Mělo by být hezky, tak možná vezmu deku a půjdu chytat lelky do našeho lesoparku (ty dvě fotky jsou odtud).

Jo - dneska jsem zašla do fajnového obchůdku s fair trade zbožím. Kamarádka slaví narozeniny, tak jsem tam pro ni sehnala podložky pod skleničky ze dřeva a sobě (ač narozky mám v září) jsem zakoupila náramek;). Mají tam tolik skvělých věcí, za dobré ceny a ještě podpoříte dobrou věc. Takže pro Pražáky - Sokolovská 50, obchůdek hned vedle restaurace Mlsná Kavka kousek od metra Florenc. Kolikrát člověk neví, jaký dárek vymyslet a tady mi přišlo, že mají všechno (co bych chtěla dostat já - rozuměj kabelky, tašky, misky, hodiny, cetky, rumba koule :D).

A kytička na závěr, ta oslavence taky potěší...

Báseň ve tvaru vázy:)

z čtenářovy hlavy
vede pod mořem
v hloubce 20 tisíc mil
Jules by ho jistě pochválil
a fantazie šustí jako listy románu
čtenář se probouzí takhle poránu
a břímě bichle hodně rychle
z prsou pokládá na noční stůl.
Ve snu té knihy přečet půl
ve skutečnosti
není pana Verna nikdy dosti.

Sláva nazdar výletu

13. dubna 2011 v 14:26 | ichos

Na hradě je lešení - pan král asi vyhlásil rekonstrukci a zateplení:)

Předminulý víkend bylo teplo a hezky, tak nás mamky přítel "vyvezl". :) Zajeli jsme na hrad Český Šternberk kousek od Benešova. Řeka, co se kolem vine, je Sázava. Překvapilo mě, že na hradě stále bydlí potomek z rodu Šternbertů, Zdeněk Šternberk. Hradní pán má ale krásný výhled. Já osobně mám pro výhledy slabost, sice mě občas taky trochu přepadne slabost a závrať (jako když jsme šplhali na hladomornu), ale pokud výška není moc vysoká:), výhledy miluju. Rozhledny taky. Koukala bych se do kraje třeba hodiny a úplně zapomněla na hodiny;) Chtěla bych bydlet na kopci a zhlížet do údolí (nebo mít výhled na moře), takový skromná já jsem o:)

Genius loci aneb když má místo dobrou atmošku

Dům uprostřed fotky je hotel s restaurací, kde jsme poseděli, kolem kvetly fialky, zlobily tam děcka, co žvatlala francouzsky, cyklisti doplňovali pitný režim a já hlídala kokřici, protože se kolem potuloval jokršír, plenemo, které nemáme rádi. (Teda já ano, ale kokr ne).
Kolem byl celý sad stromů, které někdo ořezal. Říkala jsem si, že to musela být šichta.

Strom kýve pahýly - ty tvary mě fascinovaly:)

Záviděla jsem kokřici, že se koupala v Sázavě, hned bych tam skočila taky, takové teplo bylo. Kdo by si sem chtěl udělat výlet, jezdí sem vlak (trasa Čerčany - Světlá n. Sázavou). Když už jsme byli unaveni sluncem, vyšplápli jsme na hrad.

Strašidla tu možná v noci rejdí po cimbuří;)

Dovnitř na prohlídku jsme nešli, naši koukali na představení sokolníka a já se šla projít, protože můj pes špatně snášel výra velkého a další členy té povedené partičky dravců:)
Tolik podléžek sasanek jsem dlouho neviděla.

Sasanky (díky, Janah:)

Jsem teď nemocná, tak vzpomínám na ten skvělý výlet. Venku je kosa a nestojí to tam za nic. Ke všemu se mi včera podařilo smazat si část práce do školy, takže bych se radši vrátila o pár dnů zprátky. Chápete;)

Kuchyňka - těstoviny se špenátem a ricottou

5. dubna 2011 v 19:36 | ichos
Ahoj všici!

Dneska mám hladový den (za chvíli si běžím připravit chleba s Romadurem), tak sem dám recept, který zvládnou i děvčata a chlapci, co jsou v kuchyni trochu "kopejtka" - jako já. Zde odkaz: http://www.apetitonline.cz/recepty/966-testoviny-se-spenatem-a-ricottou.html

Minule jsem recept vařila con fettuccine a dnes con penne - v receptu jsou však zmíněny špageti:). Vynechala jsem však piniové oříšky a rozinky kvůli alergii a vyslechla cosi o tom, že je to znevážení receptu. Já to však tak neprožívám, hlavně že to bylo dobré a rychlé. Docení to jistě i vegetariáni mezi Vámi, že Pavle:). Tady jsou fotky z mé kuchyňky. Přijde mi teda trošku ulítlé při focení vařit, ale blog si žádá své;).
Koupila jsem hromadu špenátu, která se však značně smrskla. Trošku jsem ho přesolila, ale z fotky to není znát;).

Zakoupila jsem italský sýr ricotta a fettuccine.

Jednoduchost tohohle receptu mě dostala. Asi za 20 minut je hotovo a myslím, že s oříšky by to bylo ještě chutnější. Vivat italská kuchyně!

A nakonec - aby to nebylo vše jenom o to jídle, trocha přírody (beztak je procházka ideální na vytrávení:).