Sláva nazdar výletu

13. dubna 2011 v 14:26 | ichos

Na hradě je lešení - pan král asi vyhlásil rekonstrukci a zateplení:)

Předminulý víkend bylo teplo a hezky, tak nás mamky přítel "vyvezl". :) Zajeli jsme na hrad Český Šternberk kousek od Benešova. Řeka, co se kolem vine, je Sázava. Překvapilo mě, že na hradě stále bydlí potomek z rodu Šternbertů, Zdeněk Šternberk. Hradní pán má ale krásný výhled. Já osobně mám pro výhledy slabost, sice mě občas taky trochu přepadne slabost a závrať (jako když jsme šplhali na hladomornu), ale pokud výška není moc vysoká:), výhledy miluju. Rozhledny taky. Koukala bych se do kraje třeba hodiny a úplně zapomněla na hodiny;) Chtěla bych bydlet na kopci a zhlížet do údolí (nebo mít výhled na moře), takový skromná já jsem o:)

Genius loci aneb když má místo dobrou atmošku

Dům uprostřed fotky je hotel s restaurací, kde jsme poseděli, kolem kvetly fialky, zlobily tam děcka, co žvatlala francouzsky, cyklisti doplňovali pitný režim a já hlídala kokřici, protože se kolem potuloval jokršír, plenemo, které nemáme rádi. (Teda já ano, ale kokr ne).
Kolem byl celý sad stromů, které někdo ořezal. Říkala jsem si, že to musela být šichta.

Strom kýve pahýly - ty tvary mě fascinovaly:)

Záviděla jsem kokřici, že se koupala v Sázavě, hned bych tam skočila taky, takové teplo bylo. Kdo by si sem chtěl udělat výlet, jezdí sem vlak (trasa Čerčany - Světlá n. Sázavou). Když už jsme byli unaveni sluncem, vyšplápli jsme na hrad.

Strašidla tu možná v noci rejdí po cimbuří;)

Dovnitř na prohlídku jsme nešli, naši koukali na představení sokolníka a já se šla projít, protože můj pes špatně snášel výra velkého a další členy té povedené partičky dravců:)
Tolik podléžek sasanek jsem dlouho neviděla.

Sasanky (díky, Janah:)

Jsem teď nemocná, tak vzpomínám na ten skvělý výlet. Venku je kosa a nestojí to tam za nic. Ke všemu se mi včera podařilo smazat si část práce do školy, takže bych se radši vrátila o pár dnů zprátky. Chápete;)

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Jarka Jarka | Web | 13. dubna 2011 v 20:12 | Reagovat

To máš tedy pravdu, že je venku kosa, teď máme jen 4,4°C a navíc celý den leje, ale můžeme být rádi, že nesněží tak, jako na horách.
Výlet na Český Šternberk byl skvělý, na snímcích je vidět, že už jsou to dva týdny, teď by byly jistě zelenější, to jim ovšem neubírá na kráse. Pohled na Sázavu je krásný, ale kokřici koupání, nezávidím. :-)) Jo. A brzo se uzdrav!

2 Janah Janah | Web | 13. dubna 2011 v 21:35 | Reagovat

V téhle oblasti jsem byla naposled jako dítě, ale koukám, že je to tam pořád krásné. Na poslední fotce jsou sasanky. Podléška je jaterník - modrá kytka jarní, hodně tvarově podobná sasance.

3 Victoria* Victoria* | Web | 13. dubna 2011 v 22:30 | Reagovat

Krásné fotky, nikdy jsem tam nebyla, ale je to fakt moc hezké, mám ráda památky:)

4 Naďa Naďa | Web | 14. dubna 2011 v 10:23 | Reagovat

Kdysi jsme v tom hotelu byli na dovolené, měli jsme krásné počasí, i na hradě jsme byli, koupali se v Sázavě u jezu a chodili večer na procházky krajinou. Kousek od Prahy a jak tam bylo krásně ...
Taky mám ráda výhledy, ale spíše do krajiny z mírného kopečku :-)

5 ichos ichos | Web | 14. dubna 2011 v 16:06 | Reagovat

[2]: ahá, děkuji za opravu. Uvědomuju si, že skutečné podléžky tam rostly taky :-)

[4]: to je náhoda! Lákalo by mě se tam ubytovat, ale je to dost blízko od nás, takže spíš 1denní výlet...

6 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 15. dubna 2011 v 22:21 | Reagovat

Uzdrav se, milá sluníčkovitá Ichos! Ty sasanky ti jistě vsají spousty energií, jsou skutečně skvělé :-)
A tvary pahýlů nemusí působiti smutně a okorale, ale i majestátně a moudře, že? Hned bych si tam skočilo pro radu.

7 pavel pavel | Web | 15. dubna 2011 v 23:24 | Reagovat

Kdysi jsem tam byl a je tam opravdu hezky. Tady je sice chladno, ale celé dny svítí sluníčko, tak ti ho do Prahy posílám. :D

8 Romi Romi | Web | 19. dubna 2011 v 17:16 | Reagovat

Přicházím pozdě, tak u nás je krásně už několik dní. Na nějaký výlet bych vyrazila hned! Tak díky aspoń za fotky:) Doufám, že už jsi dávno v pohodě!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.